onsdag 21 april 2010

Visst är ni sjuk!
Att gå till läkare i dessa snåltider är förenat med livsfara.
Inte nog med att dessa moderna shamaner och kvacksalvare tar hutlöst betalt, ni är dessutom betydligt sjukare efter besöket.
Det går ofta till på detta sätt:

Goddag doktorn, jag har länge haft ont i lilltån och nu står jag inte ut längre, kvider man.
-Få se nu, hm hm, det där är ingen lilltå det är en hjärntumör och ni måste genast sättas upp för operation!
Ja men.......
-Inga men! Stora starka karln, rädd för en liten 12-timmarsoperation med bara nästan dödlig utgång?
-Se så, marsch iväg bara!
Eller:

Doddad dottorn, jag har ed förskräcklig däsdäppa.
-Ja, det förstår jag men se det har vi bot för.
Gå hem och tryck upp en 25cm gurka i rektum så får ni så ont i röven att ni glömmer nästäppan, he he.
Så där håller dom på.
När dom inte är ute på golfrundor, sponsrade av läkemedelsföretagen.
Sen finns det tyvärr ännu värre typer och det är dessa psykologer, psykiatriker samt psykoterapeut
Då låter det ofta så här istället:

Kära psykologen, jag har en förskräcklig ovana att jämt klia mig där bak och det håller på att ruinera mig socialt.
-Jaha, men om ni slutar att följa doktor Åderbrocks recpt och genast tar ut gurkan ur röven så besväras ni nog inte längre av problemet.
Fungerar det bättre om ni trappar ner?
Byt ut gurkan mot ett päron!

Käraste psykiatrikern, min svärmor hackar jämt på mig.
-Ta 38 Valium och 3 kapslar morfin, ge skiten till svärmor, ladda bössan och skjut!

Fröken psykoterapeur, jag har återkommande sömnrubbningar och vill söka mig till kognitiv terapi som jag har hört så mycket gott om.
-Hur mycket tjänar ni per år?
Inte mer än 90 000kr men det är på grund av........
-Spelar ingen roll, ni är för fattig för att leva men det har vi tack och lov lösningen på:
Tag en höbal, en ask tändstickor samt 5 liter disel och spring upp till krematoriet och tänd på!
Glöm bara inte att sätta in era ynkliga besparingar på mitt schweitsiska bankkonto först.
Och dra föressten ut era guldtänder också!

Jaja, här gäller det att hålla sig frisk.

Billy by night
(Med stulen doktorshatt)

2 kommentarer:

  1. Hej hopp!!!
    bra att du börjat igen...
    Blogga alltså
    hoppas allt är bra
    Ann

    SvaraRadera