söndag 31 maj 2009

Fiske och pils......

Jaha, så var det dags för ett nytt litet inlägg!
Inatt satt jag och min gode vän den lokalt berömde Anton Fårberg på bottenmete i "ol man river" så som jag kallar den.
Nissan enligt förståsigpåarna.
Vi började storstilat med en pils.....förlåt ett ikast medelst bottenmete, spik nyktra (här ljuger vi friskt) och satte oss bekvämt ner på en bänk som hade placerats där av en och annan människa som liksom vi tänkt sig att smita iväg från fru och barn.
Tält liksom pils....förlåt spö kom på plats enligt urgammal hävd och vi satte oss ner, väntande på napp samt pils....nej nu var jag där igen!
Folk kan ju få för sig att vi super här i Åled!
Det gör vi inte!
Vi är sedan många år tillbaka ärade medlemmar av IOGT och skulle inte våga ta oss ens den minsta pils....läsk var det ja.
Nåja! Till handlingen! Vi lyckades få 2 ålar, 4 abborrar, 5 snorgärsar (ja, dom heter så) samt 2 mörtar men det är nog inte det som fastnat i minnet.
Soluppgången kl. 4 i morse var en sådan syn att det tillhör detta årets största händelse och vi sa till varandra att vi nog bor i den bästa lilla byn i världen.
Har man ca 500 meter till en sådan naturupplevelse så är det nästan kriminellt att klaga på hyror, räkningar och sådant elände.
Fast vi klagar ju ändå!
Som vanligt!
Nåja, en underbar kväll och det är nästan värt att vara bakf.....Nej, just det ja, inget ord om vissa pils.....jaja, jag börjar bli tjatig, läsk menar jag.

Billy by (vänta tills kärringen kommer hem) night

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar