onsdag 16 februari 2011

Sjukdom och elände!
Och så kom det sig att jag strax innan det nya året började blev sjuk!
-Ja, vad är det med det då?
-Det blir väl alla människor dit pundhuvud!
-Jo, men inte store starke jag inte.
-Jaha, och det tror du,
Sa den där envetna rösten i skallen.
-Jag har ju varit sjuk till och från i snart två månader ju!
-Och?
-Det har inte jag varit sammanlagt i hela mitt liv, tjöt jag.
-Nänä, och då är det förstås synd om dig,
gnölade den där rösten vi brukar kalla samvete.

Nå, det är faktisk som så att jag inte är van att vara sjuk, att vara det ligger inte för mig
så att säga.
Det stör min planering i livet och DET är definitivt enerverande!
Just nu är jag frisk, förutom en liten efterhängsen, knappt märkbar hosta
som inte vill ge sig.
Jag får nästan med våld tvinga mig att inte ge mig iväg till gymet för att ta igen
det jag missat.
Nu är detta med att vara frisk inte allom givet och vad jag försöker säga med
de här klantiga raderna är att jag försöker lära mig.

-Nå, det är kanske dags för lite ödmjukhet va?
-Jo, det är nog det.
-Tänker du på din kvinna som är ännu värre däran?
-Det gör jag ju!
-Sluta då upp med att barnsla dig och tänk om du kan göra nåt för henne
i stället!
-Jo...Men vadå?
-Tja skriv ett trevligt mail t.e.x.
-Jag gör väl det då!

Billy by night
(Just sick in the head)

1 kommentar: