måndag 28 februari 2011

Om hur lite en del saker egentligen betyder och hur mycket andra gör det.....

Efter att i snart två månader varit "av banan" till och från i diverse sjukdomar b.l.a Svininfluensa
(jadå, Billy HAR opererat bort knorren) har jag äntligen fått upp huvudet över vattenytan.
Tankarna som dyker upp är, nästan självklart, hur viktig hälsan är och hur lite andra saker
egentligen betyder.

Mitt i "eländet" är det svårt att se detta dock, det är lättare att fokusera på andra saker.
Gammal bitterhet dyker upp, den dåliga ekonomin, (ännu uslare nu men jag bryr mig inte), vädret som är värre än värst.
Nu när jag mår bra är det det mer livsbejakande saker som är viktiga.Jag har haft ett halvår där det hänt så mycket bra saker:

Jag träffade mitt livs kärlek i somras, min biologiska familj hörde av sig och dom är fantastiska,
Jag blev morfar till en liten "klimp" och min ena dotter hörde av sig igen efter ett par år av dumma bråk där våran Billy får ta största ansvaret i och med ett visst åldersövertag.
Har jag något att beklaga?
Icke sa nicke!

Till slut:
Tack min underbara Anka för du stått ut med mig!

Billy by night
(Utan ytterligare kommentarer)

1 kommentar: