tisdag 1 mars 2011


Ett blogginlägg bad han mig om, den där bångstyrige Billy. Jadå, det kan vi ordna det, tänkte jag, och började fundera. Funderade så hårt att jag fick svårt att somna ty en massa ämnen dök upp i mitt huvud. Nog finns det saker att skriva om och vi har ingen tid att förlora. Så därför: här kommer Ankans första blogginlägg på Billys blogg!

Pupp ???

Varför blir män ofta så fåniga när de blir kära och kallar en allt möjligt konstigt som snuttis, gullegrisen och tuffsinuffsan? En väninna till mig fick till och med en dag höra från sin man: "Ällkar dej! Pupp" Pupp??? (Istället för "puss" alltså, ska tilläggas som förklaring till er som i likhet med mig inte talar barnspråk)


Undertecknade Anka gjorde misstaget att berätta om "Pupp" för Billy så nu får hon lite tätt som tätt ett SMS, ett mail eller ett liveuttalande från honom i form av "Pupp" eller andra dylika fånigheter!! Jag tycker det är märkligt och det verkar vara ett fenomen som florerar bland många män. Jag känner inte en enda kvinna som pratar på detta vis till sin man, än mindre som uppskattar att bli tilltalad på detta sätt! Varför uppskattas det inte, undrar kanske ni män som läser detta och inte förstår vad de gjorde för fel den kvällen de kom hem och log stort och sade:

"Hej Snuffsinuffsan!"

till sin fru. Jo! Det ska jag berätta: Jag är väl för fan inte 3 år gammal! Eller för att skippa barnspråket och tala klarspråk: det lär inte bli nåt sex DEN kvällen!

Rektor Anka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar