måndag 23 februari 2009

6 till 8 skivor bröd om dagen.........

Rekommenderade socialstyrelsen att tugga i oss för en del år sedan. Även om allas eder Billy inte följer just detta recept för god hälsa så är han en man som vurmar för god kondition och (över)vikt.


I den stora metropolen Åled, en mil öster om Halmstad, där jag i ständigt sus och dus framlever mina dagar har vi en träningslokal sedan många år.


Vi kallar den "Sociala Klubben"!
Där har sedan tidernas begynnelse (nästan) avhandlats såväl sorger som glädje som rent skitsnack.
Vi ägnar oss då och då även åt styrketräning och boxning.
Det sistnämnda är numera särskilt viktigt för mig som nybliven skribent och bloggare.
( Se kapitlet 17,4 i ämnet "hur man bemöter litteraturkritiker").


Jag ämnar mig dit ikväll, baxa in magen genom dörren, hänga upp ett foto av George W Bush på sandsäcken och köra igång.

Mina illustra träningskompisar Conny Klen, Jonny Juck samt det ständiga matvraket Svullo Sellergren har jag mycket glädje och nytta av.
Nytta och glädje så till vida att jag har någon att mobba samt slå på om saker och ting inte gått min väg under dagen!


Skojar bara.
Det är en bunte otroligt trevliga vänner som jag är mycket glad över!
, sluta slöa, iväg och spöa!

Billy by night
(Med träningsvärk)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar