måndag 23 februari 2009

Hotellnatt?

Arrg.....usch......öhh? Vad faen är jag? Få se nu.....
Jag började kvällen med pilsner på lönnkrogen "svagdrickan" i Halmstads undre värld och har för mig att jag träffade mina goda vänner "Soppe-Sune", "Snickar-Bengt" samt "Jack Higgins".
Dessa människor tillhör liksom undertecknad samhällets stöttepelare ( brukar då och då stötta upp varandra) och vi har som vana att träffas över en pilsner eller två (läs: 25) för att diskutera samhällsproblematiken.
Efter en stund.....Vad jag minns........Stormade där in en konstig samling pojkar och flickor likadant klädda i svartvitt och "Soppe-Sune" gav då en av damerna en vänskaplig klatsch där bak.
Efter denna kärleksförklaring slog åskan ner.........
Måste öppna ögonen...... Jaha, papperslakan, taskigt med tavlor på de grönmålade väggarna samt avsaknad av toalett.
Personalen på det här hotellet borde gå charmkurs!
Visserligen tog dom inte betalt men hade däremot fräckheten att bokstavligen sparka ut undertecknad! Någon stjärna i Guide Michelin är totalt uteslutet!
När jag kom ut och hjälpligt torkat fotavtrycket av min byxbak vände jag mig om och kastade en blick på fasaden och där stod:
POLISHUSET
Jaha, nu förstår jag.......
Med handen på pilsnern
Billy by night

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar