torsdag 26 februari 2009

Ett oherrans årsmöte

Allas eder Billy lovade att hålla läsarna up to date med resultatet av gårdagens årsmöte i föreningen IOGT (inkontinenta Och Gapiga Tokstollar).
Redan från början kunde man skönja ett utbrett missnöje då Bert Karlsson äntrade talarstolen och höll sitt numera tjatiga anförande om vikten av storleken på Carola Häggqvists tuttar.
En rad ilskna burop genljöd i salen och Bert-Stjärt fick snart se sig utkastad ur densamme.
Då det var min tur skred jag fram emot talartribunen med suverän hållning samt näsan i vädret.
Jag hade för dagen tänkt att ta åhörarna med storm i och med mitt revulitionära debattinlägg:
"Ett flertal humana sätt att misshandla din laglydige granne" och hade precis hunnit dra efter andan då det plötsligt blev tyst i lokalen.
Till min oerhörda bestörtning stegade statsminister Reinfedt in med nypolerad flint och hembränt i fickan.
Stegade och stegade, människan var så full att han knappt kunde stå!
Han sluddrade något om evig vänskap om jag kunde ordna så att hela IOGT stödde honom i nästa val och som den oppurtunist jag är hade jag självklart inget emot denna kohandel.
Precis när vi skulle skaka hand på avtalet slog åskan ner!
Vår nitiska ordningsmakt i skepnad av de (ö)kända Halmstadpoliserna Grymt och Gris bröt sig plötsligt in i lokalen åtföljda av en hel division Säpoagenter samt lokalavdelningen av "kärringars rätt till brödkaveln".
Jaja, skall inte trötta ut er med allt våld, hot om lynchning samt rallarsvingar som följde.
Dagen efter var inte lika rolig!
Det blev en hård dust med polismästare Brutal samt åklagare von Muut innan jag kunde komma loss. Fick lova att uppträda som "toy-boy" i nätstrumpor på deras personalfest.
Egentligen skulle åklagare Christer van der Kwast hålla i det hela men med tanke på att han numera inte är så Quick i skallen blev det inget med det.
Skulle behöva en stadig jävel nu men soppa-macken har slutat sälja t-sprit till mig, dom tror inte längre på min förklaring att jag bara lagar mat på stormkök och
hos bodknodden här i lilla Åled är min kreditvärdighet lika stor som Usama bin Ladins chanser att bli amerikansk medborgare......
Med omoral och talarstol!
Billy by night

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar