torsdag 12 mars 2009

Lycklig den som grisen är?

Jag känner mig lyckligt lottad.
Jag har haft förmånen att träffa en underbar kvinna efter snart 10 år av ensamhet och, understundom, förtvivlan.
Jadå, helt ensam har jag inte varit. då ljuger jag.
jag har försökt med en och annan relation utan att få det att fungera.
Då träffade jag henne!
Liten knubbig tös med sött leende och plirande blick som inte visar några som helst ambitioner på intelligens eller ego.
Mitt ex däremot!
Hon var fruktansvärd!
Som en naturkatastrof röjde hon runt i både mitt och andras liv.
Intelligent, välutbildad, våldsbenägen samt med en högt utvecklad känsla för verbal misshandel och välbevandrad i den nordiska konsten "brödkavelskarate"!
Hennes smeknamn är passande nog "Godzilla"! (Jodå, det är sant!)
Vi hade åtskilliga sammandrabbningar då både stickor samt strån rök och mestadels var det undertecknad slashas som fick dra färde mot snickarboa.
Jag (som den ynklige typ jag var) vågade aldrig säga ifrån utan kände mig för det mesta som en korsning mellan ett Thailänskt hängbuksvin och en hund.
Ni vet, dessa runda sällskapsgrisar som släpar magen i backen och ser allmänt fåniga ut!
Jag hade även en kort karriär som ordförande i TCO (toffelhjältarnas centralorganisation) men inte ens där kunde mitt undergivna grymtande och gnyende tolereras.
Inte undra på att det krävdes både enskildhet samt utdragen terapi för att eder Billy skulle återfå sitt forna kvicka jag.
Många äro gråtstunderna på psykologisoffan!
Idag är det sannerligen annorlunda!
Mitt ego är återställt och med min nya kärlek lever jag i samstämmig harmoni.
Det är ju så viktigt i relationer att var och en intar sin plats på jämlik basis och att vi respekterar varandra samt ser till att underhålla våra förhållande.
Nu kommer hon snart hem från jobbet och jag vet ju hur mycket min kropp och själ längtar efter henne.
Hon kommer in genom dörren och ställer sig med händerna i sidorna, plirande så vackert så vackert, lutar huvudet på sned och pekar......
......Nöff säger jag,
går ut i hundgården
Billy by night
(Ytterst manlig)

1 kommentar: