måndag 16 mars 2009

Turistens klagan

Tjingeling på er dönickar och annat löst folk!
Allas eder Billy har med risk för liv och lem smugit i allsköns byring och bråte för att kunna delge er dessa fotografier.
Dessa ställen är av vital betydelse då ni turistar eller flyttar till Halmstad eftersom ni med all jävla säkerhet kommer att hamna här!
Då börjar vi med......
Rådhuset!
Där "di som fattar kloka beslut" håller till. Eller åtminstone förutsätts göra detta.
Lika ofta finner man dom.......

.......här! I full färd med att fatta kloka och visa beslut syns valda delar av kommunfullmäktige ofta besöka detta ställe. Dock ej Moderaterna, dom får sitt Hemkört! Vissa söndagar kan en del ångestfyllda mutkolvar även ses gråta ut.....

.......på detta stället! "Snälle gode gud, jag har bara 60 000 kr i månadslön, jag var tvungen att tacka ja till gratis golflektioner för att kontraktet skulle hamna hos AB Skum o Söner"!
Jaja, di kan di där. Själv lämnar jag varje år in min självdeklaration undertecknad på "heder och samvete" här.

Och som den borne lögnaren jag är slutar det med en 20 meters mer eller mindre frivillig promenad.....

......hit!
Polishuset i Halmstad där polismästare Brutal, åklagare von Muut, konstapel Kloveen samt aspiranterna Grymt o Gris huserar.
Se upp efter en blöt natt i Halmstad då ni virrar omkring och förgäves söker hitta nattlogi.
Det kan med lite otur bli "rummet med dom gröna plastmadrasserna"!
Kan garantera er att rumsservicen är botten och räkningen (väl saltad av von Muut) kommer på posten.
Billy by night
(näste hovfotograf)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar