söndag 1 mars 2009

Den gudomliga tantimporten!

Efter ännu en natts vånda får ni åter det tvivelaktiga nöjet att läsa mina inlägg och den här gången är det ett känsligt (problem?) jag tänker ta upp.
Varför "importerar" så många vettiga karlar tjejer?
Jag har ett flertal vänner som gjort detta och då rör det sig inte om perversa typer med dragning åt allt för unga töser utan om trevliga män utan några problem.
Eftersom ett par av dem tillhör mina närmaste vänner så har jag fått en personlig insikt i detta fenomen.
Vi talar alltså om män som gång efter annan har försökt (liksom undertecknad) att ha en relation med svenska kvinnor men (återigen liksom undertecknad) misslyckats av olika skäl.
Eftersom dessa killar i likhet med flesta inte vill leva själva har dom sökt sig utomlands via kontaktannonser på nätet, träffat en tjej där och sedan efter diverse byråkrati hämtat hem sin "import".
Jag medger att många män missbrukar det här och har även personligen stött på detta.
Hörde en ytlig bekantskap uttala sig ungefär så här: "Det är fantastiskt, hon börjar varken äta eller går inte ens ut genom dörren utan att fråga".
Jaha tänkte jag, vill jag ha det så går jag till en kennel och köper mig en hund!
Men de andra då?
Dom duktiga och skötsamma?
Varför handlar dom så här?
Vet av erfarenhet att det finns många lediga inhemska damer i passande ålder på nätet men det tycks inte fungera så bra.
Min "hädiska" tanke är att det inte bara har med männen ifråga att göra utan även de svenska kvinnorna kanske bör ta sig en tankeställare.
Måste man se ut som Brad Pitt, vara 25 år gammal med en lång livserfarenhet och tjock plånbok?
Jag har ännu inte kommit fram till något svar på frågan men anser att den bör ställas även om jag risker en storm av protester.
Jag har tagit upp det med ett fåtal damer, som nästan samstämmigt svarat så här: "Vad har det med mig att göra? "Såna där perversa gubbar existerar ju tyvärr":
Men jag känner två och dom är nära vänner sen åratal och dem är det inget fel på så den förklaringen håller ju inte alltid.
Så vad är "felet"?
Hade jag varit svensk kvinna hade jag inte så lättvindigt generaliserat så här.
Jag tror inte att det finns något enkelt svar på den här frågan men jag tycker också att den bör ställas.
Allas eder
Billy by night
(På väg till Thailand?)

4 kommentarer:

  1. Jag skrev något smart om inlägget men det försvann
    /Vee

    SvaraRadera
  2. Nädå, jag ser och läser det, ja din slutkommentar alltså!
    Har själv haft trassel med detta så försök igen.
    Mvh/ Bbn

    SvaraRadera
  3. varför vi väljer asiengirls e inte svårt o fatta.de har en annan inställning till livet.jag kalla de inte import.min träffa ja i sverige.fast hon e hemma nu o på väg hit efter alla papper o byråkrati börja rulla på.för en gångs skull eja kär igen trodde inte de mera kunde inträffa.här träffa ja bara gammla ruggugglor som ställer till bekymer.trött på dito.

    SvaraRadera