söndag 27 mars 2011


Den våren, den våren.....
Ja så kom den då, den första vårdagen och som en yster unge kastade vi oss rätt ut i den, iklädda badby....Nja, kanske inte riktigt så men ändå....?
Fram till stan med särbo och dotter bar det i alla fall för att b.l.a intaga kinakäk på restaurang.
Damerna, både ung och gammal, försvann åt sitt håll och eder illistige Billy åt sitt.
Fick höra att damerna besökt diverse sexshoper senare och som ansvarsfull far borde jag kanske följt med,
om inte annat så för att titta....Öh, jag menar stävja de mest excentriska utsvävningarna.
Men det hade jag inte tid med!
Det finns så mycket vackra....Jag menar trevliga skyltfönster att spendera sin tid vid och jag tog med glatt hjärta itu med uppgiften.
Ett riktigt "manligt" besök på "Clasolle" ingick och diverse bokaffärer som till min oförstörda glädje hade
en extrainsatt rea.
Rea är bra.
Då kan till och med eder djupt skuldsatte Billy införskaffa en o annan pryl.
Restaurangbesöket avlöpte väl och eftersom eder Billy blev bjuden och det var buffe passade han naturligtvis
på att vräka i sig för kung och fosterland!

En kaffe från idiotföretaget Macdonalds hanns också med och det avnjöts nere vid "Ol man river" eller Nissan som en del antiintelektuella förståsigpåare (oj vad jag kan) kallar floden som i sakta mak lufsar förbi
Halmstad centrum.
Hemresa med buss och resten av kvällen flöt som den brukar då en annan har blivit bjuden på god mat:
"Aj aj min mage, varför skulle jag vräka i mig så förbaskat", o.s.v o.s.v.....
Idag skall klockan sättas om och här sitter jag i den välsignade morgontystnaden, smuttande på en kopp kaffe, nynnandes "And now i turn the devil loose".
God vår på er damskändare och löss!

Billy by night
(Philosophie sketpoet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar